Dawid Anioł Blog

Budowanie blender – OSX

Budowanie Blender-a zazwyczaj nastręcza sporo problemów, na szczęście od wersji 2.8 jest dużo łatwiejsze i pociesza fakt że po pierwszym zbudowaniu, kolejne przechodzą już całkiem prosto.

1 ) Wymagania wstępne. Czyli narzędzia jakimi będziemy się posługiwać podczas kompilacji. XCode czyli pakiet zawierający kompilatory C/C++, bibliotekę standardową oraz niezbędne pliku nagłówkowe. Czyli baza dla środowiska języka C/C++ na platformę OS X. Cmake to narzędzie do budowania projektów C/C++.

  • xcode – można zainstalować z apple store
  • cmake – https://cmake.org/download/

Dobrze sobie zrobić specjalny katalog w którym będziemy trzymać wszystkie pliki źródłowe, pliki pomocnicze, pliki bibliotek oraz wszystko to, co będzie potrzebna podczas kompilacji.

  • mkdir blelnder-build

2) Źródła. W tej sekcji pobierzemy źródła samego Blendera i sub-moduły.  W samych źródłach Blendera znajduje się sporo różnych skryptów, plików konfiguracyjnych, są tam pliki pomagające przy budowaniu jak również tworzeniu pakietów pod różne platformy, ale nas w tym momencie to nie będzie interesować. Nas interesuje teraz żeby pobrać te źródła

  • git clone git://git.blender.org/blender.git

mając źródła potrzebujemy jeszcze sub-modułów. Są to źródła, które z jakiegoś względu zostały umieszczone w osobnym repozytorium, a które moją wpływ na dodatkowe funkcje. Żeby można było pobrać sub-moduły należy wejść do katalogu sklonowanego repozytorium

  • cd blender

teraz już można pobierać sub-moduły

  • git submodule update –init –recursive
  • git submodule foreach git checkout master

  • git submodule foreach git pull –rebase origin master

mamy już sub-moduły w następny kroku pobierzemy zależne biblioteki. Są to skompilowane pliki statyczne i dynamiczne wraz z plikami nagłówkowymi. Te biblioteki możemy sobie sami skompilować lub pobrać z repozytorium SVN.

  • svn checkout https://svn.blender.org/svnroot/bf-blender/trunk/lib/darwin lib
    • u mnie pojawił się problem zrywania połączenia podczas pobierania niektórych plików. Można powrócić do kontynuowania pobierania jednak wcześniej trzeba wyczyścić repozytorium
    • cd lib
    • svn cleanup
    • cd ..
    • svn checkout https://svn.blender.org/svnroot/bf-blender/trunk/lib/darwin lib

pobieranie może zająć trochę czasu.

3) Kompilacja. Kompilacja odbywa się ze pomocą komendy ‚make’ możemy jednak mieć kilka jej odmian

  • make full – tworzy wersję ze wszystkimi możliwymi opcjami i zależności
  • make lite – tworzy wersją z minimalną liczbą zależności
  • make headless – tworzy wersji bez interfejsu
  • make deps – tworzy biblioteki zależności

I to już koniec, po kompilacji mamy do dyspozycji działającą wersje Blendera.

Categories: Uncategorized

Nieco o przestrzeni barw » « Zastosowanie cv2.compare do usuwania tła.

1 Comment

  1. If you would like to get а ɡreat deal from this piecе of writing then you have t᧐ apply
    sucһ methods to your won blⲟg.

Dodaj komentarz

Copyright © 2024 Dawid Anioł Blog

Theme by Anders NorenUp ↑